maandag 24 oktober 2016

Mijn lieve mama



Afgelopen zomer is mijn lieve moeder overleden op 92-jarige leeftijd.
Voor de rouwkaart maakte ik deze illustratie. Door haar grote betrokkenheid was ze vroeger het centrum van ons gezin, wat ik met deze illustratie heb willen uitbeelden. Ik genoot ervan wanneer ze vroeger kleding voor ons en zelfs voor mijn poppen maakte. 
Ik zat dan echt pal naast haar te kijken en te wachten tot iets klaar was.
Later toen ik illustrator werd was zij geïnteresseerd in mijn werk en dacht ze mee over 
de kleuren van een tekening.
Vanwege de afstand belden we elkaar bijna elke dag en spraken dan over mijn nieuwe tekeningen.
Ze vond mijn idee en eerste schetsen voor het verhaal Prinses Pompebledsje erg leuk en ik vind het jammer dat ze het uiteindelijke prentenboek niet meer zal zien.
Inmiddels ben ik weer aan het werk en heb ik meerdere illustraties gemaakt.
Deze illustraties aan haar kunnen laten zien of samen hierover kunnen praten mis ik nu het meeste.

Geen opmerkingen: